איך המנהלים מתמודדים עם מוטיבציה נמוכה?

לעיתים ישנה סיטואציה בעבודה בה המנהל אינו יודע כיצד לנהוג, או כפי שקוראים לזה בחיי היומיום לקחת את המושכות לידיים. אי עמידה ביעדים,עיכובים בסיום דוחות ותחלופה גבוהה של עובדים זה רק חלק קטן מהבעיות של המנהל. איתור הסיבות יובילו לבדיקת התפקוד של המנהל. ישנם מנהלים המונעים מעצמם, אחרים זקוקים לתמיכה והדרכה מצד החברה כי תפקידו של המנהל הוא להניע את העובדים.

על מנת למצוא את הבעיה יש לבדוק את רמת המוטיבציה של המנהל. בין אם מדובר במנהל מקצועי או בעל מוטיבציה נמוכה, יש לו השפעה ישירה על צוות העובדים. גם אם יש עובדים מצויינים בצוות, מנהל בעל מוטיבציה נמוכה לא ממש יצליח לזהות זאת. מתוקף עבודתו מנהל נדרש להפגין סמכות ולזהות את המוטיבציה בקרב העובדים שלו.

בעיות אישיות או ארגון לא נכון?

המנהל לא מתנהג כתמול שלשום? מסתגר בחדרו ומסרב לצאת?טוב, אולי זה לא באמת המצב אבל אין ספק ששינוי בהתנהגות של המנהל מובילה את העסק למקומות לא טובים. כאשר המנהל לא מתנהג כרגיל כיצד ניתן לזהות זאת? מנהל כבוי שמגיע לעבודה על מנת להיות נוכח נותן מענה נקודתי אך אינו ממש פועל ליצירת פיתוח ורעיונות חדשים, כאלה שיתרמו לפיתוח המחלקה. האם מדובר בתקופה קשה בחיים האישיים המפריעה לו בעבודה? אירוע שקרה במשפחה? בעיות עם הילדים יכולות להשפיע על התפקוד היומיומי. כאשר המנהל נדרש להפגין סמכות- מדובר בבעיה גדולה ביותר. כאן נכנסת הדרכת מנהלים כדי למלא את המצברים.
המנהלים מקבלים כלים שישפרו את ההתנהלות שלהם בארגון. תתפלאו, אבל לפעמים גם מנהלים צריכים שישאלו אותם מנה נשמע. מספיק שישאלו אותם מה אפשר לעשות למען הארגון וכבר רק הצגת השאלה תעלה את רמת המוטיבציה ותגרום להם לגלות עניין מחדש בעסק תוך התעניינות במצבם של העובדים. אפשרות נוספת שיכולה לגרום למנהל להגיע עם חוסר מוטיבציה לעבודה היא התנהלות לא נכונה שעוצרת אותו בעבודה. מהבחינה הזו כדאי לערוך תיאום ציפיות עם המנהל על מנת לברר מה בדיוק קורה. ייתכן כי הציפיות של המנהל קבועות או באמת קיים כשל בתקשורת. כך או כך, המנהל יכול להשליך את כל הבעיות שלו על העובדים ואז יכול להיווצר מצב בו העובדים לא יתפקדו בצורה הנכונה בגלל גישתו של המנהל. כאשר העובדים מתפקדים בצורה לא טובה זה עשוי לפגוע בעסק לטווח הארוך.

לפיכך, הנעה של המנהל באמצעות סדנת הדרכה תעניק לו את הכלים הנכונים להשתלב בארגון ולפקח על העובדים בצורה נכונה.

לסיכום, אין ספק כי מוטיבציה בקרב המנהלים הינה נושא מרכזי וחשוב בהנעת מנהלים קדימה. בשאלה כיצד ניתן לסייע למנהלים התשובה היא באמצעות כלים מתאימים שיסייעו להם להתפתח ולשכלל את כלי העבודה שלהם.