החשיבות בקידום ופיתוח מנהלים זוטרים

מנהלים זוטרים מגלים מהר מאוד שחיי הניהול אינם פשוטים. משרת הניהול היא משרה שטומנת בחובה אתגרים רבים, שמחייבת התמודדות עם מצבים לא פשוטים ושמצריכה מהמנהל להיות עם רגליים על הקרקע ולגלות יצירתיות בכל רגע. לאור זאת, הרי שקידום ופיתוח מנהלים זוטרים הוא חשוב ביותר ובלבד שהמנהל הזוטר יקבל כלים שיאפשרו לו להתמודד עם המשימות הניהוליות הבאות עליו לטובה (או שלא ממש לטובה).

קידום ופיתוח מנהלים זוטרים- מה זה אומר ולמה הכוונה?

הפילוסופיה שעומדת מאחורי פיתוח מנהלים וייעוץ ניהולי היא כי מנהל שמשקיעים בו הוא מנהל שישכיל לממש את מטרות הארגון שבראשו הוא עומד בצורה טובה יותר. ככל שיפותחו היכולות של המנהל, ככל שיהיה לו יותר ידע וככל שיקבל יותר כלים, כך הסיכוי שימלא תפקידו באופן המיטבי הוא רב יותר.
באותה נימה, הרי שפיתוח מנהלים זוטרים נועד גם כן, כדי לטייב את התפקוד שלהם ועל מנת להכין אותם לאיוש של דרגים ניהוליים בכירים יותר ביום מן הימים. באמצעות שיפור כישורי הניהול של המנהלים הזוטרים, ניתן גם לפתח אותם מבחינה מקצועית וגם לחזק את הזיקה שלהם לארגון אליו הם משתייכים.
מעבר לכך יש לזכור, כי העולם העסקי הוא דינאמי וכי הוא מתפתח ללא הרף.
כדי שמנהלים זוטרים יהיו מעודכנים במתרחש בו ועל מנת שיוכלו לצעוד קדימה (ולא לדרוך במקום), עליהם להכיר את החידושים הקיימים בעולם הניהול ולהתוודע אל הטרמינולוגיה המקצועית המתעדכנת מידי תקופה. סדנאות לקידום ופיתוח מנהלים נועדו לצייד מנהלים זוטרים גם באספקט הזה.
קידום ופיתוח מנהלים נעשה בדרך כלל באמצעות סדנאות מיוחדות, שבמסגרתן מקבלים המנהלים הזדמנות להכיר את מקביליהם בארגונים אחרים, לשמוע מהם על אודות סוגיות ניהוליות סבוכות, לשפר את כישורי המנהיגות שלהם ואת תחושת המסוגלות ולעבוד על החולשות האישיות שלהם שמהוות חסם עבורם בביצוע התפקיד כהלכה.

אימון אישי למנהל זוטר

יש לציין, כי לצד הקשיים המקצועיים, מנהלים רבים ניצבים גם בפני התמודדויות אישיות לא קלות בבית.
רבים מהם נתקלים בקושי למצוא איזון בין המחוייבות המקצועית למחוייבות המשפחתית ולעיתים הם מרגישים בודדים, בשל המיקום שלהם במערכת הארגונית (מצד אחד הם חלק מהצוות ומצד שני הם בדרגה בכירה יותר ומחזיקים ביותר סמכויות). על מנת להקל על המנהלים, ניתן לקדמם ולפתחם גם באמצעות אימון אישי או מפגש קואוצ’ינג, שישימו דגש גם על ההיבט האישי, שהוא מרכיב חשוב שיכריע את אופן התפקוד של המנהל.